Na prodej domu v Plzni by vám mělo stačit pár týdnů. Pochopitelně za předpokladu, že se celé věci chopíte na profesionální úrovni. Pokud se na to necítíte, najměte si rovnou realitní kancelář. Ve městě samotném, potažmo v celém Západočeském kraji, jich působí skutečně dost. Určitě si mezi nimi vyberete. Možná ale k tomu, abyste takovou zásadní záležitost svěřili do rukou někomu jinému, nevidíte žádný podstatný důvod. Jednoduše máte pocit, že zvládnete vlastní dům prodat sami, bez cizí pomoci. V takovém případě byste však měli dbát alespoň na několik základních pravidel, bez kterých ve světě realitních obchodů uspěje jen málokdo. Tím nejdůležitějším je kvalitní prezentace každé nemovitosti, která je určena k prodeji, případně k pronajmutí. Jestliže nedokážete váš dům odpovídajícím způsobem nabídnout potenciálním zájemcům, můžete na kupce čekat opravdu dlouho. Jaké jsou doporučené postupy?

O rychlém prodeji domu rozhoduje způsob prezentace

Zda se vám začnou ozývat zájemci o vaši nemovitost brzy a v hojném počtu, o tom samozřejmě rozhoduje několik faktorů. Mezi nejdůležitější lze zařadit zajímavou cenu nebo třeba žádanou lokalitu. V potaz lze brát rovněž unikátnost vaší nabídky. Tedy fakt, zda prodáváte stavbu, která je něčím výjimečná. Ze všeho nejdůležitější je však ve většině případů způsob, jakým dokážete vaši nemovitost uvést na realitní trh. Jde jednoduše o to, jak kvalitně dovedete „zboží“ (ve vašem případě dům) nabídnout. Patřičný styl a kvalita prezentace vám mnohdy umožní sehnat kupce i na dům, který nemá téměř žádné skutečné přednosti a s největší pravděpodobností by se z něj stal „ležák“.

Nabídka není v Plzni příliš široká

Ještě než si řekneme, jak má ideální prezentace zhruba vypadat, měli bychom zmínit také fakt, že nabídka domů není v Plzni nijak zvlášť široká. Přibližně pět desítek budov od skromných chat až po několik vcelku zajímavých vil není s ohledem na velikost města nic mimořádného. Vám to však rozhodně vadit nemusí. Naopak. Tím spíš máte solidní šanci uspět. Pokud se chystáte prodat nemovitost, která je v dobrém stavu a jestliže to nepřeženete s požadovanou cenou, může obchod proběhnout rychle. Co by mohlo vaše snahy zhatit? Snad jedině nepovedená prezentace. Jak postupovat, aby šlo všechno hladce?

Plzeň – výběr z nabídky rodinných domů (leden 2021)

DŮM UŽITNÁ PLOCHA VELIKOST POZEMKU NABÍDKOVÁ CENA
Udržovaný RD (4+kk) 182 m2 210 m2 4 900 000 Kč
Řadový RD (3 patra) 135 m2 315 m2 7 300 000 Kč
Vila (5 bytových jednotek) 270 m2 550 m2 9 900 000 Kč
Luxusní RD 300 m2 660 m2 12 000 000 Kč

Máte obchodní talent?

Svou úlohu v rychle a úspěšně realizovaném obchodu hraje rozumně nastavená cena a s ohledem na poptávku také správné načasování. Pro předraženou nemovitost můžete hledat kupce klidně celé roky a podobně platí, že se zpravidla hodně načekáte v dobách déle trvajících hospodářských recesí. Stanovili jste přiměřenou cenu? Potíže naší ekonomiky nejsou alespoň prozatím tak dramatické, jak se předpokládalo a netrvají déle než pár měsíců? Pak vám nic nestojí v cestě.

Vyzkoušejte si svůj obchodní talent a dejte se do díla! A to dřív, než začnou šetřit i movitější lidé, kteří by dnes váš dům ještě mohli být ochotni koupit!

3 kroky, které vám zajistí kupce

Povedená prezentace nemovitosti se skládá ze tří základních kroků. Podcenění kteréhokoliv z nich se vám obvykle nevyplatí a nakonec vám nezbude, než se obrátit na profesionály. Jak zvládnout prodej nemovitosti co nejlépe bez nich? Jak zvýšit šance na to, že váš dům někoho zaujme a koupí ho velmi brzy?

  1. SESTAVTE KVALITNÍ INZERÁT
  2. INZERÁT SPRÁVNĚ POUŽIJTE
  3. NEODBÝVEJTE KOMUNIKACI

Jak sestavit inzerát?

Solidně napsaný inzerát je svého druhu obchodní dovednost. Člověka, který váhá a vyčkává, zda bydlení v České republice v souvislosti s koronakrizí nezlevní, zkrátka musíte nějak přesvědčit. Inzerát má sice obsahovat vše podstatné, nicméně nejde o literaturu. Neměl by proto být příliš dlouhý, ani sepsaný ve stylu poetického vyprávění o „rodné chaloupce“. Jde o obchod. Pište bez pravopisných chyb a jen o tom, co může být pro potenciálního kupce skutečně důležité. K takovým informacím patří zejména užitná plocha budovy a velikost pozemku, dále dispoziční řešení domu, jeho stáří, stav (před či po rekonstrukci), energetická náročnost a pár dalších detailů. Drobné vady nezmiňujte, přijde na ně řada při prohlídce. Samozřejmostí je i stručný popis lokality, ve kterém vyzvednete její přednosti. Dostatek zeleně, občanskou vybavenost atd. Nedílnou součástí kvalitního inzerátu jsou pochopitelně fotografie. Bez perfektních snímků se vaše šance na úspěch výrazně snižují. Dejte si na nich záležet!

Kde nemovitost nabízet?

Aby se vaše nabídka dostala k co nejširšímu okruhu potenciálních zájemců, musíte pro umístění inzerátu zvolit ty nejfrekventovanější realitní portály. Neváhejte inzerovat hned na několika webech najednou a vyzkoušejte rovněž tištěná média. Máte profil na Facebooku nebo na Twitteru? Zkuste to také tam. Síla sociálních sítí je obrovská.

Jak zvládnout prohlídku na úrovni?

Se zájemci o váš dům musíte komunikovat na úrovni. Telefonáty vyřizujte vstřícně a s klidem, na e-maily odpovídejte včas a důkladně. Jestliže hodláte zvládnout i závěrečný krok vašeho snažení, kterým je prohlídka nemovitosti potenciálním kupcem, co nejpečlivěji se na ni připravte. Předem všude ukliďte a na smluvenou schůzku přijďte s předstihem. Na dotazy reagujte věcně a přívětivě, ale přesto se pokuste zachovat „poker face“. Zkrátka nedejte znát, jak moc vám na zdaru celé transakce záleží. Často se tím vyhnete pokusům druhé strany o snížení ceny!

Vedou vás k tomuto způsobu prodeje špatné zkušenosti s realitními makléři? Nebo si jen chcete vyzkoušet, co obchod s nemovitostmi obnáší?